Постинг
18.08.2015 15:41 -
Гяурите без свобода, робство нямало?!
А. И най-богатият българин не е имал право да съди всеки, наричащ го гяур, когато съществуването на България е прекъснато от завладялата я Османска държава и местното население е загубило националната си свобода. Въпроси към определящите този период с " Османско присъствие ", а не с робство:
1. Имало ли е право местното население, спазвайки законите на Османската държава, да се откаже от " Османското присъствие" ?
2. Искало ли е местното население " Османското присъствие ", не го ли е искало или е било безразлично към него?
3. Защо в народното творчество от онова време не се говори за " Османско присъствие", а има изрази като, "Три синджира роби" ?
4. Защо премълчават еничарите, пазарите за роби и насилственото приемане на исляма от част от местното население?
5. Защо " На тайната конференция в Оборище, това първо българско народно събрание, при възторженото одобрение на народните представители апостолът Тодор Икономов пее Стамболовата
Хей народ поробен,
що си тъй заспал?
Ил* живот свободен
теб не ти е мил?"
"Песни и стихотворения от Ботйова и Стамболова ", Изд. " Народна младеж" , София, 1989 г., стр. 72
6. Имат ли предвид законното отношение на Османската държава към гяурите при Баташкото клане и другите зверства над неучаствали в Априлското въстание, и напълно опожарените населени места тогава , за които събития няма съдени от нея?
7. Защото пет века българите са знаели, че са поробен народ ?
8. Защо българите, животът на които е преминал преди и след 03.03.1878 г., на тази дата за пръв път са се почувствали свободни, след нея също са се чувствали свободни, а за времето преди нея са си спомняли като за робство?
9. Защо сега започна говоренето за "Османско присъствие" ?
10. Първото демократично управление в Европа, което е класическия пример за демокрация, не се прилага в държавите от ЕС. Те демократични държави ли са ?
11. Пречи ли на демократичното мислене на американския президент Барак Обама робството на дедите му?
12. Ако е нямало робство , е нямало борци за национална свобода. Тогава останалите в народната памет като такива, за какво са се борили?
13. Определянето на периода с робство показва, че той е бил лош за България. От определянето му с " Османско присъствие" не се разбира, той бил ли е лош или добър за нея. Защо не го определят с " лошо Османско присъствие" или с " добро Османско присъствие"?
Б. Част от ежедневието на гяурите:" Като дойдеше някой турчин в селото, ще извика: " Кехая" и кехаята дето е ще дойде при него и ще го поведе да го заведе на някоя къща на конак , да го гостят и да нощува ... Кехаите повечето биваха цигани, защото турците гостье често ги побийваха за добър и по-весел конак, а пък за да се уплашат домакините и да им правят икрам , също поступваха даже твърде често и домакините и на утринта ставаха и си заминуваха, без да плащат нищо, даже и искаха" диш- хакъ " -т.е. плата , задето са си морили зъбите да ядат."
" Български притчи или пословици и характерни думи, събрани от П.Р.Славейков" , изд. "Български писател" , София, 1972г., стр. 115.
В. Гяурите са нямали национална и лична свобода, а тяхната липса е основното за робството и определя безправието на робите. Според кефа и/или изгодата на поробителя то е различно . Имало е робство , когато убийството на роби за развлечение е ежедневие. Имало е робство, когато убийството на роби не е ежедневие. За султаните е било изгодно, гяурите да имат собственост, като и с нея те са били безправни роби.Това робство със собственост е специфичното за робството на гяурите в поробена България.
Г. Заради липсата на национална и лична свобода на поробените гяури и тяхното безправие е Априлското въстание, а Ботевата чета слизайки на Козлодуйския бряг е пеела популярното сред участниците в него:
"Не щеме ний богатства.
Не щеме ний пари.
А искаме свобода.
Човешки правдини."
1. Имало ли е право местното население, спазвайки законите на Османската държава, да се откаже от " Османското присъствие" ?
2. Искало ли е местното население " Османското присъствие ", не го ли е искало или е било безразлично към него?
3. Защо в народното творчество от онова време не се говори за " Османско присъствие", а има изрази като, "Три синджира роби" ?
4. Защо премълчават еничарите, пазарите за роби и насилственото приемане на исляма от част от местното население?
5. Защо " На тайната конференция в Оборище, това първо българско народно събрание, при възторженото одобрение на народните представители апостолът Тодор Икономов пее Стамболовата
Хей народ поробен,
що си тъй заспал?
Ил* живот свободен
теб не ти е мил?"
"Песни и стихотворения от Ботйова и Стамболова ", Изд. " Народна младеж" , София, 1989 г., стр. 72
6. Имат ли предвид законното отношение на Османската държава към гяурите при Баташкото клане и другите зверства над неучаствали в Априлското въстание, и напълно опожарените населени места тогава , за които събития няма съдени от нея?
7. Защото пет века българите са знаели, че са поробен народ ?
8. Защо българите, животът на които е преминал преди и след 03.03.1878 г., на тази дата за пръв път са се почувствали свободни, след нея също са се чувствали свободни, а за времето преди нея са си спомняли като за робство?
9. Защо сега започна говоренето за "Османско присъствие" ?
10. Първото демократично управление в Европа, което е класическия пример за демокрация, не се прилага в държавите от ЕС. Те демократични държави ли са ?
11. Пречи ли на демократичното мислене на американския президент Барак Обама робството на дедите му?
12. Ако е нямало робство , е нямало борци за национална свобода. Тогава останалите в народната памет като такива, за какво са се борили?
13. Определянето на периода с робство показва, че той е бил лош за България. От определянето му с " Османско присъствие" не се разбира, той бил ли е лош или добър за нея. Защо не го определят с " лошо Османско присъствие" или с " добро Османско присъствие"?
Б. Част от ежедневието на гяурите:" Като дойдеше някой турчин в селото, ще извика: " Кехая" и кехаята дето е ще дойде при него и ще го поведе да го заведе на някоя къща на конак , да го гостят и да нощува ... Кехаите повечето биваха цигани, защото турците гостье често ги побийваха за добър и по-весел конак, а пък за да се уплашат домакините и да им правят икрам , също поступваха даже твърде често и домакините и на утринта ставаха и си заминуваха, без да плащат нищо, даже и искаха" диш- хакъ " -т.е. плата , задето са си морили зъбите да ядат."
" Български притчи или пословици и характерни думи, събрани от П.Р.Славейков" , изд. "Български писател" , София, 1972г., стр. 115.
В. Гяурите са нямали национална и лична свобода, а тяхната липса е основното за робството и определя безправието на робите. Според кефа и/или изгодата на поробителя то е различно . Имало е робство , когато убийството на роби за развлечение е ежедневие. Имало е робство, когато убийството на роби не е ежедневие. За султаните е било изгодно, гяурите да имат собственост, като и с нея те са били безправни роби.Това робство със собственост е специфичното за робството на гяурите в поробена България.
Г. Заради липсата на национална и лична свобода на поробените гяури и тяхното безправие е Априлското въстание, а Ботевата чета слизайки на Козлодуйския бряг е пеела популярното сред участниците в него:
"Не щеме ний богатства.
Не щеме ний пари.
А искаме свобода.
Човешки правдини."
Тагове:
Как запорожците отговарят на турския сул...
Вицове на исторически теми!
„Децата на Ердоган“. Как, кога и защо ту...
Вицове на исторически теми!
„Децата на Ердоган“. Как, кога и защо ту...
Следващ постинг
Предишен постинг
Страшно е всяко робство и боли................... !
цитирайнашите управници е за т'ва !!!!!???!!!!!
цитирайВинаги наричам периода"Османското владичество". Роби е имало в колониите, а Османската империя е била изостанала. Думата"иго" е поетическа, "присъствие " не може да има с ятаган в ръка, кръвен данък, ограничения в строежа, еничерско задължение.... Сегашните политици като подобриха взаимоотношенията си с Турция искат да променят действителността, която е била пет века.
цитирай Безсмислица е всяко мнение, от което не се разбира , за коя от две противоположни възможности е .
Като се каже " Османско робство" се разбира, че периодът е бил лош за България. Като се каже " Османско владичество" не се разбира, той лош или добър бил за нея, затова понятието е безсмислица. Коректното определяне на периода с владичество е " Лошо Османско владичество" или " Добро Османско владичество".
Цел на някои от искащите да се замени " Османско робство " с " Османско присъствие" или с " Османско владичество" е : Ако наложат мнението си, да обявят, че " Османското владичество" е било добро за България, защото независимо от някои негови негативи, без него България е щяла да престане да съществува като държава. Силата на Османската държава е запазила България. Останалите от говорещите за "Османско присъствие" или "Османско владичество" не разбират целта на първите, но им служат за нейното постигане.
Въпроси към направилия горния коментар:
1. Разбра ли последният въпрос от постинга към заменящите " Османско робство" с" Османско присъствие"?
2. От коя от двете групи, говорещи за " Османско владичество " си?
3. Ако те бият и ти казват, че те галят, ти милван ли ще се чувстваш?
цитирайКато се каже " Османско робство" се разбира, че периодът е бил лош за България. Като се каже " Османско владичество" не се разбира, той лош или добър бил за нея, затова понятието е безсмислица. Коректното определяне на периода с владичество е " Лошо Османско владичество" или " Добро Османско владичество".
Цел на някои от искащите да се замени " Османско робство " с " Османско присъствие" или с " Османско владичество" е : Ако наложат мнението си, да обявят, че " Османското владичество" е било добро за България, защото независимо от някои негови негативи, без него България е щяла да престане да съществува като държава. Силата на Османската държава е запазила България. Останалите от говорещите за "Османско присъствие" или "Османско владичество" не разбират целта на първите, но им служат за нейното постигане.
Въпроси към направилия горния коментар:
1. Разбра ли последният въпрос от постинга към заменящите " Османско робство" с" Османско присъствие"?
2. От коя от двете групи, говорещи за " Османско владичество " си?
3. Ако те бият и ти казват, че те галят, ти милван ли ще се чувстваш?
Никъде досега не съм казвал, че Османското владичество е било благоприятно за България. По това време България изостава много от европейските страни. Разликата, която правя е, че по време на Османското владичество не сме били роби, както в колониите на Англия и Франция. Затова казвам не Османско робство, а владичество. В никакъв случай не оправдавам зверствата на турците в продължение на пет века. По време на Османското владичество са унищожени много книги от историята на България, но не и напълно българското самосъзнание. Османското владичество е било много лошо за нас. Ние сме извоювали свободата си чрез много битки, чети, въстания.
цитирай " Търговията с роби в Османската империя била официално забранена едва през 1848 год., но , както пише в " Османска история" проф. Енвер Зия Карал, тя продължила и след това."
"Зад високата порта," Димитър Шишманов ,стр.30, изд. Наука и изкуство, 1994 год.
*********************
Едно е в обществото да се говори за безсмислицата " Османско владичество", друго е да се говори за " Лошо Османско владичество". Едни го разбират, втори не го разбират, трети се правят, че не го разбират.
цитирай"Зад високата порта," Димитър Шишманов ,стр.30, изд. Наука и изкуство, 1994 год.
*********************
Едно е в обществото да се говори за безсмислицата " Османско владичество", друго е да се говори за " Лошо Османско владичество". Едни го разбират, втори не го разбират, трети се правят, че не го разбират.
Според новите учебници по история е така.
След няколко поколения може да се говори
и за петвековно османско-българско приятелство.
цитирайСлед няколко поколения може да се говори
и за петвековно османско-българско приятелство.
Има достоверни източници, като пътеписите на англичани, французи, австриици от 15 до 19 век- прочетете ги:
убийства, робство има навсякъде в Европа в империята на Султана също. Първи султана отменя робството 1839, Русия- крепостничеството 1881- в Америка 1864, но всеки е можел да съди всеки- делата ставали начаса и виновника- набит на кол. В Европа харесват администрацията на султана и до 1850- 1900 Турция се счита за модерна държава. Модерната епоха започва 1824 г в Англия, когато се признава патента за изобретъенията и бавно започва да набира скорост изобретяванета, а изобретателите правели своите фабрики и на света се появява парна машина, кораби... коли с двигатели с вътрешно горене и целия 20 век...всичко, което днес е битът ни...
Няма по големи мародери, унищожители на народи убийци на милиони извън империята - има литература - прочети я и не преиначавай фактите ...
цитирайубийства, робство има навсякъде в Европа в империята на Султана също. Първи султана отменя робството 1839, Русия- крепостничеството 1881- в Америка 1864, но всеки е можел да съди всеки- делата ставали начаса и виновника- набит на кол. В Европа харесват администрацията на султана и до 1850- 1900 Турция се счита за модерна държава. Модерната епоха започва 1824 г в Англия, когато се признава патента за изобретъенията и бавно започва да набира скорост изобретяванета, а изобретателите правели своите фабрики и на света се появява парна машина, кораби... коли с двигатели с вътрешно горене и целия 20 век...всичко, което днес е битът ни...
Няма по големи мародери, унищожители на народи убийци на милиони извън империята - има литература - прочети я и не преиначавай фактите ...
kvg55 написа:
Според новите учебници по история е така.
След няколко поколения може да се говори
и за петвековно османско-българско приятелство.
След няколко поколения може да се говори
и за петвековно османско-българско приятелство.
За учебниците сте прав, но за действителността днес има неприемливи фактл- ВИЕ ДНЕС СЕ БОРИТЕ С ОНОВА ТУРСКО РОБСТВО, А ТО Е МИНАЛО. бЪЛГАРИТЕ НЕ СА БИЛИ РОБИ, КОЛКОТО РОБИТЕ
В АНГЛИЯ: След като прогонват селяните от нивите и ги превръщат в пасища, за да имат вълна за предене и тъкане, малцина стават работници във фабриките, а милиони са пратени на каторга в мините- за парните машини трябват въглища, Всеки крадец дори на 1 хляб има избор- отсичане главата или каторга
В Западна Европа също започва изгонване на селяните , дори и монасите са изгонени, избити... а 100 годишната война...
в Холандия, Испания, Франция, Англия- има пазари за роби и те с кораби се откарват в Америка
Но ние сме в 21 век- Турция е най голямата и бързо развиваща се държава на Балканите и нея Запада уважава, а нас унищожава. ПРИ УМНА ПОЛИТИКА С ТУРЦИЯ Е ЕДИНСТВЕНАТА НИ ВЪЗМОЖНОСТ ДА ОЦЕЛЕЕМ, КАТО ДЪРЖАВА. В СЛУЧАЯ БОЙКО БОРИСОВ ИМА НАЙ ПРАВИЛНОТО ОТНОШЕНИЕ.
БЪЛГАРИТЕ СЛЕД 89 Г ИМАМЕ ГРЕШНА ПОЛИТИКА И САМО ОЩЕ ЕДНО ИЗРЕЧЕНИЕ"КОЙТО НЕ ЗНАЕ КАК ДА ЛАЕ, САМ ВКАРВА ВЪЛКА В КОШАРАТА.
За политиката сте прав. Но на политиката влияят тези външни намеси от разни фондации в образователната ни система, пренаписването и изопачаването на историята. Те вълнуват общественото съзнание, създават настроения. Турция също води агресивна политика срещу България. Последните събития около Местан потвърдиха това. Отделно има намеса и от други ислямски страни.
цитирай Мнението ,че е нямало робство , съвпада с интересите на Турция и съдейства да постигнат целта си тези , които искат част от България да е турска .
цитирай Едни са добрували под сянката на султаните , други са се бунтували против тях . Според всички бунтовници България е била поробена страна. Без тяхното мнение нямаше да има Априлско въстание .
цитирайТърсене
Блогрол
1. Референдумът за АЕЦ ”Белене” – запъртък на съвременната демокрация
2. КАК МОЖЕ ДА СЕ ПОВИШИ ЖИЗНЕНИЯ СТАНДАРТ В БЪЛГАРИЯ?
3. ЖЕНСКА СОЛИДАРНОСТ
4. ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ
5. ВТОРИ ВАРИАНТ НА" ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ"
6. ПЪТЯТ КЪМ АДА Е ПОСТЛАН С ПОЗИТИВНИ МНЕНИЯ
7. Провалени човешки съдби...
8. "Все е тая" и всички да гласуват
9. Мнението на жените за законите на Гаврилов относно семейството
10. Женска демокрация в семейството
11. Факт, неразбираем от човек
12. Подигравка с паметта на Георги Марков и келепир от подигравката
13. Ботевият" Патриот"- ключ за българските преходи
14. Идея за филм
15. Журналистите против блогърите
16. Комплимент номер едно
17. Глупостта "Съединението прави силата"
18. Кои избират лошите управляващи?
2. КАК МОЖЕ ДА СЕ ПОВИШИ ЖИЗНЕНИЯ СТАНДАРТ В БЪЛГАРИЯ?
3. ЖЕНСКА СОЛИДАРНОСТ
4. ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ
5. ВТОРИ ВАРИАНТ НА" ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ"
6. ПЪТЯТ КЪМ АДА Е ПОСТЛАН С ПОЗИТИВНИ МНЕНИЯ
7. Провалени човешки съдби...
8. "Все е тая" и всички да гласуват
9. Мнението на жените за законите на Гаврилов относно семейството
10. Женска демокрация в семейството
11. Факт, неразбираем от човек
12. Подигравка с паметта на Георги Марков и келепир от подигравката
13. Ботевият" Патриот"- ключ за българските преходи
14. Идея за филм
15. Журналистите против блогърите
16. Комплимент номер едно
17. Глупостта "Съединението прави силата"
18. Кои избират лошите управляващи?