Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.05.2023 23:21 - ЕДНО ОТ СВЕТИЛИЩАТА НА ДИОНИСИЙ НА ВРЪХ ГЬОЗТЕПЕ - 2
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1025 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 11.05.2023 23:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
    На най-високото място на светилището съм. Тук е бил центърът му. От тук се заавръщам в базата си, защото може да замръкна. Гледах, гледах, но времето няма да ме чака мен.

image

На най-високата площадка на светилището на определен ден в годината се ", изнася", счита се за свято място. Преди 1989 г. при навлизането ни в с. Чала, чиито къщи тогава бяха с дъсчени покриви с жена ми, един примат ни арестува, защото не ни повярва относно целта на посещението ни там. Селото е съвсем близо до границата с Гърция.

image

                         На най-високата част от светилището

image



image

Тази снимка предизвика у мен акосиация с един блогър на 72, но въпреки това - най-голЕмото машкарче в блога. Камъни-тестеси?

image

                                           ?

image



image

                            Горе по скалите не се ходи лесно, трябва да се внимава.

image



image

                                                Скална палатка?

image



image



image

Този скален отвор някои го преминават с припълзяване.

image

                           Поглед към махала от с. Чала

image

           Чао, светилище на Дионисий, прибирам се в базата си.

image



image



image

                                       Крайпътни живи красоти

image



image

                                  Първата махала на селото

image

     Мутробарок, който се подържа, но мутрата така и не идва дори да го види...

image

                  Вместо къщи с дъсчени покриви - доста стабилни къщи..

image

                Някои викат, нямало мутробароци. Има и са необитаеми!

image





image

Този човек е от с. Чала, казва се Джамал. Половината от мъжете тук имат това име. Хората тук  са добри като ангели. Човекът се загрижил за мен, че може да закъснея, че няма къде да спя. Накарал жена си да направи баница, пресрещна ме с баница в една кутия и ме покани у тях. Колата ми бе най-красивото място тук, имаше и извор. Котката му го следваше като куче. Отказах, но се трогнах и аз му подарих нещо. Носех десетина големи домашни сапуни, които оставям по текетата и тюрбетата. Всичките му ги подарих.
   Говорихме си за изверването. Какво им превехме на тези хора, та ни биха, интернираха, от 1975 до 1989 г. Сега пак сме със старите си имена, каза той. Ние сме бълтгари, не знаем турски като турците от Борино и си останахме в България. Съсипаха ни. Дали е Аллах, дали е Господ, човек трбябва да има вяра, каза той.

image



image



image

Един от сараите на Догана. Ще остане собственост на сестрата на Карадйъ...

image

  Построено от бизнесмена Манол Велев, приятел на Черепа. Къщите са изоставени.

image

        Част  от селото. Като местоположение то е едно от най-красивите в Родопа.



Гласувай:
2



1. rosiela - Коста,много хубави снимки.
12.05.2023 08:06
Една - две ще постна във фейса и ще кажа, че са от приятел.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12361819
Постинги: 4578
Коментари: 10805
Гласове: 18389
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930