Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.03 15:20 - Глупостта " безгранично милосърдие"
Автор: mihailts Категория: Други   
Прочетен: 1129 Коментари: 29 Гласове:
47


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Милосърдието е добро човешко поведение , само когато има граница , за която се разбира , че нейното преминаване е вредно за проявяващия го и/или обществото. Без такава граница от милосърдието се възползват хора , които искат да живеят за сметка на други. Те вредят на проявяващите безгранично милосърдие и/или на обществото .
   Говорещите , че помагат от милосърдие , в което няма посочената граница са три групи:  наиивници , глупаци и лицемери . Първите две групи вярват , че милосърдието трябва да е безгранично , затова не искат да разберат и не разбират своите възможности за помагане и дали тези , на които помагат , ще им навредят . Хората от третата група разбират, че безграничното милосърдие е глупост и искат с нея да използват наивниците , глупаците и обществото за свои цели .
   Човек и общество , които не разбират посочената граница на милосърдието , винаги имат проблем със своето милосърдие и заради някой проблем може да загинат . 
   Обобщено : Народната мъдрост " прекален светец Богу не е угоден " важи и за безграничното милосърдие .



Гласувай:
47
0


Вълнообразно


1. vaquero - mihailts,
03.03 15:55
Някои са по-милосърдни към кучетата, отколкото към хората.
цитирай
2. tonsun - Милосърдие?!? Понятие в нашата ...
03.03 18:11
Милосърдие?!? Понятие в нашата реалност без покритие.:(
цитирай
3. katan - ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!
03.03 18:15
Разпознах себе си в първите две групи.
Не е съвдем точно, защото знам, че милосърдието, което проявявам към някои хора не си заслужава. Просто ме използват, а аз от неудобство се правя, че не разбирам...
цитирай
4. freeoldmen - 2. tonsun Милосърдие?!? Понятие в нашата реалност без покритие.:(
03.03 18:56
Защо говорите така? И за коя реалност става дума?
Ако е за България, мисля, че грешите. Пресен пример отпреди дни- за лечението на бебе бяха събрани за часове 194 000 евро, от непознати българи.
Доколкото съм чел, а аз чета много, подобни призиви имат успех. Българинът, като частно лице, има милосърдие и помага на ближния.
Може би имате предвид, че днешната българска държава не познава това понятие?
Ако е така, аз съм съгласен.

Иначе, поста на mihailts се отнася за друго. И съм съгласен с неговите виждания за проблема.
цитирай
5. tonsun - Милосърдието не е еднократен акт, ...
03.03 19:47
Милосърдието не е еднократен акт, не е поредица от действия, а по-скоро е цялостно отношение. Милосърдието е щедрост не само на материални средства, а и на чувства. Да утешиш, да подкрепиш, да услужиш, да проявиш внимание, да простиш... Ежед­невието ни предоставя стотици възможности да проявим милост и да извършим добро! Въпросът е ние възползваме ли се от тези възможности?!? И доколко...
Защото Да поседиш с някого, да разговаряш с него или да помълчите заедно... ­ това е израз на милостиво сърце. Да посветиш на някого от Времето си, да искаш да бъдеш с него и да му отдадеш цялото си внимание... ­ това е Милосърдие.
Другото е просто социална дейност.
Да накараш някого да се почувства предпочетен, обичан, ценен, е далеч по-жизнено необходимо и от хляба, дрехите, парите,... които даваме.:)






цитирай
6. eva666 - ...напълноо подкрепям тук, блогерЪт фрий )))
03.03 19:50
тук, обаче става дума за Германия/ според мен..
и,това, не е случайно ,даа, но чак..катастрофалноо, ммм, ще видим..

/Доколкото съм чел, а аз чета много, подобни призиви имат успех. Българинът, като частно лице, има милосърдие и помага на ближния.
Може би имате предвид, че днешната българска държава не познава това понятие?
Ако е така, аз съм съгласен.
цитирай
7. eva666 - :-)))) тонсУне, арее, поспри с тезз локуми по 25ч./ТИ ,какво направи, я да чуем?
03.03 19:53
Да посветиш на някого от Времето си, да искаш да бъдеш с него и да му отдадеш цялото си внимание... ­ това е Милосърдие.
Другото е просто социална дейност.

цитирай
8. tonsun - Да посветиш на някого от Времето си, ...
03.03 20:17
eva666 написа:
Да посветиш на някого от Времето си, да искаш да бъдеш с него и да му отдадеш цялото си внимание... ­ това е Милосърдие.
Другото е просто социална дейност.



eva666,
За пореден път се убеждавам, че се плъзгаш по повърхността на написаното и отбелязваш, както винаги присъствие, но не и способност да мислиш и анализираш написаното. Хайде... отново прочети написаното и помисли малко повече от няколко секунди. Може пък да "вденеш" същността

А относно разяснението... не смятам, че точно ти си обекта на когото да давам отчет за своето милосърдие.:)
цитирай
9. milady - тонСуне , не опитвай..йезуитска софистика/ не, и с мен..)
03.03 20:28

хич, и не се плъзгаммм..по паркета, а съм много пряма и директна..
ти, ежедневно изместваш фокуса, в лични 'драми/ щото..толкоз ти е софистиката
Хората помагат, и децата дори си помагат взаимно..
а, ти, нищо, тъй ли? или, е многооо тайно...))

цитирай
10. tonsun - хич, и не се плъзгаммм. . по пар...
03.03 20:43
milady написа:

хич, и не се плъзгаммм..по паркета, а съм много пряма и директна..
ти, ежедневно изместваш фокуса, в лични 'драми/ щото..толкоз ти е софистиката
Хората помагат, и децата дори си помагат взаимно..
а, ти, нищо, тъй ли? или, е многооо тайно...))

Ето, в момента ще проявя милосърдие, спрямо теб и много учтиво ще се отдръпна от безсмисления спор, който се опитваш да заформиш, просто защото не си подготвена по темата;)


цитирай
11. milady - смятам, много умно постъпи../ноо, отговор, йок...
03.03 20:54
Милосърдието ,ми е ежедневие...
такива са и децата ми..и, вчера писах..конкретно по Темата
щот,не съм "подготвена)))

хора, хайдее бъдете Себе си!!
стига с тозз..аматьорски театър..пошло е, евтино, срам ме е...

а, авторът, ще даде ли Жокер ?
цитирай
12. lexparsy - Съгласявам че Милосърдие е са о една ...
03.03 21:12
   Съгласявам се, че Милосърдие е само една от думите с преиначен контекст, до неговата противоположност. И пак поради проповядването и като правило за поведение, без съпричастното и разбиране.
   Имам опасения обаче, че в действителност  и проявата на безгранично Милосърдие е дълбоко преекспонирано, за да компенсира неговата липса.
   В момента съм на едно място, където наблюдавам хора, които са вярващи, постоянно се кръстят и се молят при звън на камбани, грижат се милосърдно за бездомните кучета, пускат си рестото на Явно престорените просяци, и всичко по канона...
Но аз експериментирам... с усмивка да подаря на някой нещо, което ще го зарадва или пък се нуждае... а камо ли пък да ги помолиш за Милосърдие да услужат с нещо, което не им коства нищо... Може да се изплашиш колко изплашени те гледат, и си мислят че искаш да ги измамиш, излъжеш, обереш и тъй нататък! Ако пък направиш услуга безвъзмездно, гледат на тебе като на наивен и сервилен служител, който е винаги на разшоложение.
   Ако се вгледаме по-осторожно ще установим, че това погрешно разбиране е вменено в социалния ни живот до там, че сме забравили какво е Милосърдие и какви са неговите прояви!
   А даже сме свикнали да казваме Mercy ( което значи милост), вместо Благодаря...
Лекс
цитирай
13. tonsun - Милосърдието, ми е ежедневие. . . ...
03.03 21:13
milady написа:
Милосърдието ,ми е ежедневие...
такива са и децата ми..и, вчера писах..конкретно по Темата
щот,не съм "подготвена)))

хора, хайдее бъдете Себе си!!
стига с тозз..аматьорски театър..пошло е, евтино, срам ме е...

а, авторът, ще даде ли Жокер ?


Мислех да те "икономисам", но понеже ме "дърпаш за клавиатурата", та ще ти го кажа в прав текст!
Както вече написах... Милосърдието не са еднократни актове, а цялостно Отношение!!!!
Та... Къде точно видя ти Милосърдие у себе си, бре джанъм?!? Та ти никого не пожали тук, в блог-а. Всекиму се присмя, всекиго обиди, на всекиго кусур потърси и дори да не притежава такъв, ти лесно му го изфабрикуваш и епитети обидни, като конфети хвърляш у лЕво и у дЕсно... И това, ежедневно и ежеминутно... Дори тези, които именуваш свои "приятели" "храниш" така, както и противниците им не ги "хранят"...
От всеки свой профил, от всеки свой пост... Това ли наричаш милосърдие?!?
Нещо си се объркала, уважаема!
А щом си червива в мислите си, как да приема, че си милостива ?!?
Казах ти...оправи си понятийната система! Много си далече от истината за Милосърдието.
цитирай
14. milady - бай тончо ,а ти ...
03.03 21:42
ти си...многоо далеч от Реалността ))))
...и надали,ще ме разбереш...
и не ми пука...за качулката ти, смехоран...
какво направи днес, все пак..като излезе от "готиното" блоке?
айдее бее, мъжШки, айдее..напъни се..изплюй го...
дърдоркооо@@@
цитирай
15. born - tonsun, имам полезна цитатна препоръка към теб :
03.03 22:01
"Недей да спориш с /дърта и неграмотна/ глупачка, първо ще те свали до нейното ниво, а после ще те бие с опита си". Тъй казва Заратустра ...
цитирай
16. milady - дядо борнабел, що си търсиш..псувнята..
03.03 22:11
не можеш, да заспиш,ли...
дрт мизирабъл, само дебнеш, къде да се..олигавиш,гиди пиргишИН@
научи внучка си на бг и русский..за мен, не бери грижи..
за мен, е..рутина))
съжалявам авторе, провалихме ти темата..
/но, аз те поканих, поне)
винаги съм..насреща..
Джулия
цитирай
17. geridi - Милостивите са наивни, но както ...
03.03 22:48
Милостивите са наивни, но както казах наскоро в друга тема,при 7млрд.е ненормално да има хора, преуморяващи се с работа и незнайно количество безработни същевременно... няма лошо милосърдие. Единственото лоо е, че емитирането на валута не са обвързани мисля с броя новородени и нуждите на всеки отделен човек, което ни връща към животинските взаимоотношения повече от всякога.
:DСигурно аз съм ти музата.
цитирай
18. lexparsy - :-)))
04.03 00:31
Като хвърлих един поглед на коментарите се досетих че вече си разбрал, каква глупост е безграничнотл ти Милосърдие, да си оставиш постинга без модерация...!
Лекс
цитирай
19. born - Изключително точно казано !!!!
04.03 00:41
lexparsy написа:
Като хвърлих един поглед на коментарите се досетих че вече си разбрал, каква глупост е безграничнотл ти Милосърдие, да си оставиш постинга без модерация...!
Лекс

цитирай
20. mihailts - Отговор на горния коментар
05.03 19:19
Съгласен съм с " милосърдие към ближни , не към тарикати".
цитирай
21. mihailts - Отговор за Катя
05.03 19:25
Когато те използват или :
- не ти влияят;
- ти влияят малко , което е без значение за теб;
- ти влияят много , което има значение за теб.
Казаното от теб изключва третия от горните случаи. Затова аз говоря за вреда .
цитирай
22. mihailts - Заради безгранично милосърдие ...
05.03 19:30
Заради безгранично милосърдие към мигрантите ЕС е желана цел за имащи нужда от милосърдие и за искащи да живеят за негова сметка. Сега ЕС има голям проблем с мигрантите , които са на гръцко -турската граница , а след време ще има голям проблем с мигрантите , които е приел .
цитирай
23. troia - Здравей!
07.03 18:22
Съгласна съм с теб.
И аз имам една мисъл : Той беше добряк, а го мислеха за глупак.
Милосърдието е хубаво, но трябва да е в разумни граници. Примерът ти с мигрантите е много на място.
Поздрави!
цитирай
24. geridi - Аз щато ги гледах. . . на един читав се ...
07.03 19:22
Аз щато ги гледах... на един читав се равняваха 2ма престъпници/поне/. Същевременно,хора, бягащи от война да не приютиш... от трета страна ужасно ми прича на пренареждане на войскови части. От четвърта- кой ражда най-много? От пета-ами те май са тук с парите си. Та това, което им е като помощ... всъщност плащайки за гориво... ЕС какво внася на Изток? Понеже ако не внася нещо, тези пари по някакъв начин тр.да се издемат от там.
И пак. Не знам дали германците масово раждат по 5-6 деца, но другите-да. Не знам от каква работна ръка се нуждаят и как е възможно да се търсят масово чистачи,миячи и сервитьори, но...
Разбирам какво имаш предвид. Но трябва да отворим тема за влиянието на родителите над формирането на личността, религията като фактор за това... как да не ти вреди милосърдието? Пиши. Как да не си развалиш поне малко настроението, когато и тук има доста ъгли, на които те чакат просяци.
цитирай
25. germantiger - 100% постинг
08.03 18:51
АБСОЛЮТНО

написано лаконично, точно и истинно
цитирай
26. krumbelosvet - Я, с гергер на общо мнение
14.03 11:43
Сирах 12
4 *Давай на благочестив и не помагай на грешник. 5 *Прави добро на смирен и не давай на нечестив: затваряй от него хляба и не му давай, да не би чрез това да ти надделее; 6 *защото ти би получил двойно зло за всичкото добро, което би му направил; защото и Всевишният мрази грешниците, а на нечестивци въздава отмъщение. 7 Давай на добър и не помагай на грешник. 8 *Приятел се не познава в доброчестина, и враг се не скрива в злочестина.
цитирай
27. get - Инвестирай в кадърното (дори да не е ...
23.03 16:46
Инвестирай в кадърното (дори да не е твое по род и кръв).
Помагай на немощното.
Арогантното и от това неблагодарното - оставяй го "само да си троши главата".
- Защото - живота е най-големият учител!
цитирай
28. alchemist - Някъде в моите книги има("...
13.04 22:24
Някъде в моите книги има("Владетелят") един малък абзац, в който е обяснена добротата и как тя вреди на управлението на държавата. И се обяснява, че прекалената
и втълпявана доброта е дело на политиците и носи изгоди за тях и негативи за поданиците. Когато прочетох постинга, си спомних за това.
Иначе предпочитам повече да съм добродетелен, отколкото милосърден. По-безопасно е.
цитирай
29. mihailts - Уточнение
14.04 21:21
След коментар 19 имаше коментар на Косев. Той изтри коментара си . Моят " отговор на горния коментар " е за изтрития от него негов коментар.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mihailts
Категория: Други
Прочетен: 278141
Постинги: 137
Коментари: 302
Гласове: 5932
Календар
«  Май, 2020  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031